Strona GŁÓWNA
menu ŚWIAT

Wyprawy Małego Podróżnika: ŻEGLOWANIE W CHORWACJI pod banderą Blue Sails
lipiec 2012

Dzień 9 - Pożegnanie z rejsem i przejazd na Hvar

Rano szybkie śniadanko bo już o 9.00 katamaran przejmuje ekipa sprzątająca. Żegnamy się i ruszamy do Splitu. Mieliśmy pomysł aby zwiedzić jeszcze trochę starówki by uzupełnić zdjęcia ale upał jest tak powalający, że nie da się przejść tych kilkaset metrów. Zwiedzimy Split wracając z wyspy.

Byliśmy trochę ponad godzinę przed odpłynięciem promu więc miejsce na nim mamy pewne. Chłopcy dosypiają, ja idę po pizze i dobija nasz prom. Błyskawiczny rozładunek, zmiana barierek i kierujących ruchem i wjeżdżamy. Idziemy na górny pokład zachwycić się panoramą Splitu. Przed nami dwie godziny rejsu po spokojnym morzu.

Ostatnia prosta po zmianie kursu kiedy minęliśmy wyspę Brać i wchodzimy w głęboką zatokę na końcu którego rozdwojonego zakończenia mamy marinę i miasto oraz terminal promowy. Z lewej burty dwa duże hotele. Przy "HELIOSIE" jest CN NAUTICA, kołysze się przy kei "Bajkonur". Stoimy na promie jako jedni z pierwszych, szybki zjazd i pędzimy główną drogą do zjazdu na Stari Grad.

Zdjęcie kamiennych domów starówki przez szybę bo popędzają nas znaki z logo Nautica. Parking, schodzimy do bazy. Dyżur ma tylko recepcja bo od jutra zaczyna się nowy turnus nurkowy, a dziś ekipa ma wolne. Marcelina pokazuje nam kwaterę i mamy wolne do jutra. Jeszcze tylko zakupy i... dobranoc!

Ostatnie śniadanie na katamaranie.

Jak widzicie takie cuda w porcie to musi być Split.

Wychodzimy z portu podziwiając panoramę Splitu.

Latarnia morska na wyspie Brać.

I już Stari Grad.

.:. POPRZEDNI DZIEŃ .:. fotoblog menu .:. NASTĘPNY DZIEŃ .:.

Dzień 9 - 7 lipca

Odnośniki

Strona główna wyprawy

Blue-Sails.com

CHORWACKA Wspólnota Turystyczna

CHORWACJA na Wikipedii

Z lipcowym numerem National Geographic wyszła nasza książka z serii Mali Podróżnicy w Wielkim Świecie tom: CHORWACJA.